lördag 10 november 2012

€104 fattigare (61 dagar)

Ett tag var jag rädd att jag hade missuppfattat deadline och inte hunnit registrera mig i tid för att säkra min plats i Berlin Marathon 2013. Det står ju också senast 9 november på något ställe om man klickar runt lite. Men nu har jag i vilket fall registrerat mina personuppgifter och betalningssätt samt fått en bekräftelse.

Jag tvekade lite på de olika tillvalen. I anmälningsavgiften (i mitt fall €90) ingår inte tidtagningschip om man inte ”råkar” ha ett eget, så där åker man på €6 extra. Sedan finns det en hel del annat lullull som inte är obligatoriskt, bland annat deltagar- och finishertröja. Eftersom jag inte har någon aning om hur nästa års tröjor kommer att se ut så avstod jag och sparar därmed €30 plus €20 till annat. För den händelse att jag går i mål på en hyfsad tid beställde jag dock medaljengravering för €8.

Det var den enkla biten. Nu återstår resa, boende och drygt tio månaders träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar