tisdag 9 februari 2010

271

Är det så enkelt att det är kylan som stör och förstör? Jag längtar till värmen av många skäl, men om det är så att kylan orsakar mina knäproblem så är det ytterligare ett. Jag drömmer mig bort, till en varmare plats eller en varmare tid. Som det är nu så håller jag mig inomhus – äter, dricker, samlar styrka och planerar.

Kan vi inte bara komma överens om att det får räcka nu? Någon gång under februari så försvinner all snö och is över en natt och temperaturen håller sig sedan stadigt över noll så att skiten inte kommer tillbaka före december.

2 kommentarer:

  1. Nej! Snö länge! Jag har mycket skidåkning att göra om jag ska komma ikapp eliten, de är nästan tre gånger så snabba som jag. Östafrikanerna som vinner alla maraton är inte ens dubbelt så snabba som du.

    SvaraRadera
  2. Första söndagen i mars, det är så långt jag kan gå. Då kan du och alla som vill ut och leka Vasalopp få göra det oavsett var ni är. Men sen ska det vara snöfritt!

    SvaraRadera