torsdag 18 februari 2010

262

Det senaste dygnet har jag gått mycket. Det mesta på egen hand, men också en del med hunden. Dessa promenader har medfört två saker, den ena bra och den andra dålig.

Före och efter en lägenhetsvisning i Årsta igår såg jag många ställen dit jag gärna styr stegen igen när väglaget blivit mer välkomnande för löpning. Jag använder gärna våren och sommaren till att upptäcka söderförorten ytterligare. Även hemmavid finns det outforskad mark. Vid morgonens hundpromenad upptäckte jag en rödmarkerad slinga i ett trevligt område inte alltför långt bort. Den verkar dessvärre vara max två kilometer lång, men jag kanske kan använda den för intervaller eller så.

Den dåliga nyheten är att jag vid en kvällsrunda med hunden igår halkade och föll raklång. Mitt eget hemmakvarter är det halaste jag upplevt hela den här vintern, så det var väl bara en fråga om tid. Det mest allvarliga är att jag såklart slog i vänster knä som sedan svullnade under kvällen. Samma knä jag skadade en vecka före Stockholm Marathon 2008 och som nyligen började spöka igen. Idag gör det fortfarande ont, men jag kan åtminstone böja benet och gå någorlunda normalt. Ännu ett skäl att vila men också att skaffa ett gymkort inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar