torsdag 27 augusti 2015

#165: Närheten till Nacka-touren

En av de främsta anledningarna till att jag anmält mig till Nacka-touren är att jag vill se de fyra loppen som att de ligger på hemmaplan. I verkligheten är det lite sisådär med det. De flesta lopp jag springer i Stockholm är det lättare att ta sig till än dessa lopp i Nacka.

På söndag är det Solsidan runt, det lopp som ligger längst bort från mig av de fyra loppen i Nacka-touren. Det är ironiskt att jag har en timmes resväg till ett lopp på bara fem kilometer – ungefär som när jag sprang Skärholmsloppet 2012, mitt enda tidigare lopp på distansen.

Trots att Saltsjöbaden ligger så långt bort överväger jag att åka ut dit en extra gång för att hämta min startlapp så att jag slipper göra det på söndag innan loppet. Jag kan ju passa på att utforska omgivningarna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar