lördag 9 juli 2011

Hammarbyrundan

Nu när jag bor som jag gör så är det tre pass i veckan som gäller, punkt slut. För att öka motivationen har jag också registrerat mig som deltagare i tävlingen ”Spring ett varv runt Fuerteventura” på löparforumet jogg.se. 250 kilometer ska jag väl kunna få ihop under juli och augusti?

Igår var det mycket på att-göra-listan, men vid 16-tiden gav jag mig ändå ut och sprang fem varv på den blåmarkerade Hammarbyrundan. Hammarbyrundan har sin start- och slutpunkt bara ett par hundra meter hemifrån, även den sträckan på ett fint förbindelsespår genom skog och förbi kolonilotter.

Några 900 meter gick min klocka inte med på att Hammarbyrundan skulle vara, men de tre backarna vid ungefär 250, 500 och 750 meter (enligt skyltningen) är fina och krävande. Fem varv gav 15 branta stigningar, så svetten rann när jag återvänt hem till K22 för en dusch.

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om din träning. Nu är du igång igen :-). Det här måste ha varit en riktigt bra backträning efter ert intervallpass.

    Kom ihåg. På London Marathon är det 3:09:59 som är målet :-), eller?

    MVH

    SvaraRadera
  2. Ja, Lennart, det känns som att jag är igång igen! Det svåra är att få det att hålla i sig.

    Vad som blir målet i London (om jag har turen att få en plats) beror lite på hur det går i Berlin...

    SvaraRadera