torsdag 24 mars 2011

Lunchlöpning

Det blev en kort löprunda innan lunch, trots att klockan då hunnit bli så mycket och de väntande arbetsuppgifterna så många att det kändes som ett illa valt tillfälle.

Med mig ut i solen hade jag en nyutskriven detaljbild från Cykelkartan, vilket faktiskt underlättade en hel del. Vägvalet var helt och hållet kopplat till att hitta bästa rutt vid eventuell löpning till och från jobbet, men efter bara någon kilometer stötte jag på en oväntad bonus – en handfull motionsspår vars namn jag nu vet är Långängen.

Är det här Hempa brukar springa? Jag kan i vilket fall tänka mig att jag kommer att utveckla en nära relation med de här spåren den närmaste tiden. Idag sprang jag bara förbi, men det lilla jag såg av spåren antydde att det behövs ytterligare några dagars vårväder innan underlaget tillåter en närmare inspektion.

Jag hann med 6,5 kilometer på en halvtimme innan jag var tillbaka på jobbet för dusch och lunch. Sedan sprudlade jag av energi och gott humör under resten av arbetsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar