lördag 23 september 2017

#396: Dagen innan Berlin Marathon

Tidigare år jag varit i Berlin – 2011, 2013 och 2015 – så har sportmässan varit på den gamla flygplatsen Tempelhof. Inte den här gången. Det är fortfarande en bra mässa (även om jag inte köpte något idag), men jag upplevde det som trängre och inte lika väl arrangerat.

Som många andra fyllde jag i en lapp med startnummer och namn för att få något slags bricka tillverkad. Väntetiden sades vara två timmar, men när vi var färdiga med mässan en halvtimme tidigare gick vi dit igen och jag fick ett litet kuvert. En annan löpare passerade och frågade vad man kunde få. Efter en snabb blick skrattade han och sade ”Enjoy”.

Mitt startnummer och förnamn på en liten bricka. Varför skrev jag inte 42 195?

Min löparvän Erik får sin i vår, men jag är inte ett steg närmare.

Med den här utsikten tänkte jag dricka en öl till lunch imorgon.

Efter mässan hade vi gott om tid att testgå vägen mellan hotellet och start/målområdet. Vi hade tittat ut en italienare nära hotellet som vi tänkt äta på, men eftersom vi inte hade bokat bord fick vi vända i dörren. Vi hade turen att få ett bord på en annan italienare på andra sidan gatan. Redan innan klockan åtta var vi tillbaka på hotellet, och snart är det läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar