torsdag 20 juli 2017

#331: Åska och hagel på Limön

Vi väntade till precis fel tillfälle med att lämna stugan för promenad respektive löpning till öns lilla café. Bara efter några minuter började det åska och de mörka molnen släppte ner rikligt med hagel. Vi stannade och hukade under det lilla skydd vi hade. Ganska snart var det över och efter att jag hade sprungit en liten bit kom solen och värmde upp och torkade både mig och den blöta stigen framför mig.

Jag sprang som vi hade bestämt i förväg; någon kilometer längs kusten och sedan inåt öns mitt där fyren står. Sedan vidare för att möta de andra för att äta glass. Efter en timme sprang jag tillbaka, nu med mobilens kamera på lite avstickare från den väg jag sprungit tidigare.

Fyren och byggnaden som fungerade som skola för hundra år sedan.
Det var inte varmt i vattnet, men jag var tillräckligt varm för att ta ett dopp. Eftersom det inte fanns rinnande vatten var jag också så illa tvungen. Sedan sov jag gott för första natten sedan resan hem från Los Angeles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar