tisdag 11 april 2017

#232: Förlikning

Första rehab-passet i morse. Några enkla övningar med fokus på att hålla mitt knä i schack gjorde susen för humöret. Jag har varit mitt piggaste jag under hela arbetsdagen, trots mindre än sex timmars sömn inatt. Det är inte så att jag funderar på att investera i ett gymkort, men förhoppningsvis kommer jag att känna entusiasm nog att genomföra rehab-programmet på bästa sätt.

Däremot har jag börjat inse att jag inte kan få in ännu ett maratonlopp under min semester i juli. Det hade kunnat bli en fin avslutning på vår långa resa, men nu är det flera saker som talar emot det. Det passar mitt hälsotillstånd dåligt, det innebär inte längre en billigare resa än andra alternativ, och det verkar bli alltför nära slutet på vad jag beviljas för semester.

Tre maratonlopp i år är mer än tillräckligt. Jag kommer att vara både glad och tacksam om jag klarar att genomföra dessa utan att åsamka mig själv ytterligare skada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar