söndag 19 oktober 2014

14: Läget inför New York City Marathon

Som så många andra förväntningsfulla löpare har jag i veckan fått veta när och hur jag startar i NYC Marathon om knappt två veckor. Mitt startnummer är 6640 och jag startar i första vågen (av fyra) kl 09:40, i den gröna gruppen och i startfålla B. Det innebär förhoppningsvis att jag är i mål innan kl 13.

Den här veckan har jag inte sprungit alls eftersom jag varit sjuk. Det började med halsont, fortsatte med ordentlig snuva som gick över till sömnstörande hosta. Efter sju dygn känns det som att jag eventuellt är frisk eller åtminstone tydligt på bättringsvägen. Det är skönt att ha genomgått det nu istället för om två veckor.

Resa och boende är också bokat sedan några veckor tillbaka. Fyra nätter på fyrstjärnigt hotell. Det blir en kort men intensiv upplevelse. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar