söndag 1 december 2013

336: Läget

Så här är det:

Jag har inte bloggat på nästan en månad. Det har främst berott på att jag växlar mellan att jobba alldeles för mycket och att sitta och slöa hemma i soffan alldeles för mycket. Det har blivit mina två huvudsakliga sysslor. Det är två sysslor som går hand i hand.

Jag har inte sprungit på mer än en och en halv månad. Sist jag sprang var alltså Chicago Marathon och näst sist Berlin Marathon. Det är nästan komiskt, om det inte vore för att verkligheten (med jobbet och soffan) är så tragisk.

På tal om tragiskt – i natt bröt jag en tå. I vargtimmen gick jag in i en byrå med vänster lilltå. Jag kände genast att det var åt helvete. En stund senare tuppade jag av i badrummet. Vid lunchtid var tån röntgad och dragen till ett rakare läge, och nu är det bara att vänta. Träningsuppehållet förlängs med ytterligare en månad. Det hade ändå blivit en skitmånad, men nu är längtan efter 2014 än större.

I ett väntrum på SÖS. Röntgen visade en liten fraktur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar